avresemöte - check

Jag vet att många uppskattar att ta kort på papper vi får osv, och jag vet att jag själv uppskattade det väldigt mycket av andra förut! Så nu tänkte jag visa allt jag fick.
En bok med innehåll av i stort sett hela året, hur allt kommer att vara och tips på hur man kan bli så förberedd som möjligt!
En plastficka man alltid skulle ha i plånboken, det står massa viktiga telefonnummer och på baksidan är det en flik där man ska sätta in ett mindre papper med andra viktiga nummer som man får senare.
Vet inte riktigt vad detta är, har inte kollat igenom allt än. Fram och baksida var det i alla fall.
Sim kort vi kan ha i USA, kommer dock höra med min hostfamily om hur dom gör med telefoner, så ska jag hitta något billigare och bättre med fria mess.
Ja, lite tips helt enkelt för att få ett så lyckat år som möjligt.
Lite papper, välkomst broschyr b.la.
Och sist men inte minst, den välkända och vackra EF väskan. Denna ska man då ha med sig på flygplatsen, tillsammans med handbagaget så vi kan hitta andra utbytesstudenter på flygplatserna.
Avresesmötet började då klockan tolv, så redon vid 8.30 satt jag och mamma(louise) på tåget påväg mot göteborg. En timme senare var vi framme och började promenera längs avenyn, tog en fika på Cappuccino och fortsatte sedan promenaden, vid halv tolv var vi framme vid skolan där mötet skulle äga rum. Det flöt på i 2 timmar, fick en fika-pause på 15 minuter då vitamin-well och frukt erbjöds. Sedan var det 2 timmar till med massvis med information och sedan 30 min med gamla utbytesstudenter. Det var det bästa på hela mötet, returneerna!! Dom slank in med lite kommentarer, tips och handlingar dom gjort bland alla information på mötet och jag kan ju bara säga att det var jäkligt svårt att sitta och kolla på dom som höll i mötet när ena killen Oscar som var returnee var himlans snygg. Att han flirtade med gjorde ju heller inte det hela värre. Jag kom hem vid åtta och nu sitter jag i sängen med halvt öppna ögonlock, tror jag ska ta och sova nu. Har faktiskt haft en riktigt mysig och bra dag, fast vill bara tillägga ett förlåt till mamma som fick stå ut med mig dom senaste fem timmarna då jag var a pain in the ass, var jäkligt trött!!

Kommentarer
Postat av: Theotilde

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2011-11-03 @ 15:33:57
URL: http://theotilde.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0