svar pa fragestund!

* Hur är det att ha skoluniform ?

* Har ditt uttal förbättrats mycket sedan du kom dit ?

* Vilken tid börjar / slutar du på dagarna?

PUSS

Svar: Skoluniform, alltsa det ar inte sa jobbigt. for skoluniformen ar ganska slapp och inte sa strikt. vi kan ha beiga eller svart byxor, i tyg. dom far inte vara for tighta och vikan aven ha en rutig kjol. sen pa overdelen ar det polotrojor som galler, i gul/gron/vit farg. sedan kan man aven ha skolans fleecetrojor, vilket ar en ganska skon troja! sa det var faktiskt inga som helst problem med skoluniform, ratt skont att inte behova tanka pa kladerna varje dag!! ja mitt uttal har blivit waaay mycket battre, forst lat jag typ tondov, tycker jag sjalv alltsa. kan inte riktigt forklara men allt hade liksom samma tonart, sa det var liksom inget liv i det man sa forst! men vanner har sgat flera ganger hur mycket battre min engelska ar nu! jag borjar 8.05 am och slutar 3.05 pm varje dag!

Ehm.. Finns de nån mer svenne i närheten där du bor? Jag menar.. Finns det någon att prata svenska med? Borde ju vara någon mer där än du :o haha

Svar: Det finns en svenne vad jag vet, men kommer inte ihag vilken stad hon bor i men hon bor iaf i Iowa!

Hej! Vilken fin blogg du har :)
Undrar hur (om) amerikanska tonåringar är annorlunda än svenska ungdomar?
Är det normalt att en kille kommer fram till en tjej och talar om att han gillar henne t.ex.? :P

Svar: Hej! tack sa mycket!! Hm, nja alltsa visst det ar val nagra skillnader men nu kan jag ju inte prata om alla amerikanska tonaringar, utan bara om dompa Beckman High School. Dom pa min skola ar i alla fall som i sverige, nastan. bara det att vi i sverige ar lite mer oppnare med sex osv. typ att ha en bild pa sig sjalv med bikini skulle vara en big deal har borta!

Hur funkar skolan? :) är
Det större skillnad än i Sverige? :)<3

Svar: Skolan funkar bra! Det ar en privat skola sa kraven ar dock lite hardare men annars gar allt fint fint! har betyg mellan A-C sa det ska nog funka!! :)  Klart det ar skillnad an i Sverige, det ar ju USA vi pratar om! tex att vi ska sta och "be" innan varje lektion, 4 min mellan varje lektion, samma lektioner varje dag osv! :)

Tjaa! Jag undrar vad du saknar mest från Sverige? Vilken maträtt är du mest sugen på att äta? Hur är din familj, trivs du? Vad är det mest onyttiga du har ätit i USA? Hur klär de sig där? Vad käkar ni vanligtvis till frukost? Vad är din favoriträtt i USA? 
Puss, jag saknar dig Emelia!!

Svar: hannah! saknar dig ocksa!! hm det var en svar fraga, jag antar att jag saknar familjen och vannerna mest! just ju, STUVADE MAKARONER & KOTTBULLAR! Min familj ar jatte bra, sa himla glad att jag hatt varldens basta vardfamilj!! Det mest onyttiga, hmm dey far nog bli det har:
Kommer dock inte ihag vad det heter, men det ar choklad och jordnotssmor inuti och ja det ar skit sott!!
Hur dom klar sig, jo det ar val typ jeans/shorts & en skoltshirt eller skoltjocktroja! typ nagot sant, inte sa varst eligant!
Jag ater alltid en skal Special K till frukost, har gjort det varje dag sedan jag kom hit tror jag, far val hoppas pa att det ar nagot positivt!! Min favorit ratt i USA ar nog alla kyckling ratter som min vpappa Tom alltid gor, vi ater nog kyckling minst 4 ganger i veckan!

Hej älskade Emelia! Jag undrar om det är dyrt i USA?
Vet du vad en Iphone kostar och tror du att vi längtar mycket efter dej!?
Den sista frågan kan vi i och för sig svaret på!
Puss o Kram!

Svar: Farmor!! Nej det ar verkligen inte dyrt har!! En iphone ar kostar $199 med tva ars kontrakt, men vill man kopa en olast sa ligger den runt $649 eller nagot sadant!! Jaaaa jag saknar er jatte mycket ocksa!!!1

hahaha, måste först säga att jag börja skratta när jag såg farmor rulla,
gullliiiiig, 
och eeeee, 
asso, 
när du kom dit, vart det inte svårt att vänja dig med tidsskillnaden, jag menar, det är ju liksom sju timmar,
och ämnena i skolan, är dom mycket svårare än i sverige? :)<3

Svar: haha ellen!! haha nej tidsskillnaden var inga problem!! Beror pa, am history ar val lite svart pa testen ibland eftersom jag inte vet sa mycket om det men ligger pa samma niva som amerikanerna i am history! engelskan ar det ju mycket grammatik och det ar alltid nagot man behover jobba med, men nej det ar val inte sa mycket svarare! testen ar val lattare antar jag, eller det ar ju ABCDE fragor och typ "para ihop A med nummer 3" om ni fattar, men sen sa ar det manga konstiga ord pa testen sa forstar inte alltid!

1.Finns det något du saknar med Sverige?
2.Kommer du vilja åka tillbaka till usa efter du är klar med ditt år tror du?
3.Finns det mycket snygga killar där nere?

Svar:
1. yes, kollektiv traffiken och att ha mojligheten att cykla vart man vill som jag alltid haft da jag bor ganska centralt!
2. yes det kommer jag definitivt gora! Vill ju egentlien ga college har, men jag har aven planer for att vara au pair i Australien efter gymnasiet och sen resa, sa vet inte om det blir college eller inte!
3. Mycket ar val att ta i, men nagra finns det allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0