packlista/inköpslista

nu har jag packat två fulla flyttlådor, dem enda lådorna jag hade för tillfället. imorgon ska vi köpa mer. har packat ner allt mitt "porslin" som funnits i rummet dvs ramar, ljuslyktor och sådant. sedan en låda med alla mina böcker, filmer, cd(hah typ 3 st), skolsaker och papper and stuff like that.
tänkte göra en packlista och inköpslista som kommer här.
packlista

resväskan

kläder
  • 5-6 par short - har så jävla många så kommer bli svårt att bestämma vilka
  • linnen/t-shirts - massor
  • 4 par jeans - två svarta och två blåa
  • sockar&trosor&bh - typ 10 av varje, nej det kommer bli meeeer
  • bikini - 2 st
  • koftor - 3,4 st
  • skjortor - 2
  • tjocktröja&tröja med dragkedja - ca 3 st.
  • pjamas - två par shorts och två par t-shirts
  • mjukisbyxor - vet inte hur jag ska göra med det, har ett par jag älskar men har spillt stearin på dom som ser ut som sperma (haha ursäkta men tyvär så lyckas jag)
  • jeansjacka
  • höst/vår jacka - grön tygjacka
  • skinnjacka - använder man det i USA utan att anses vara en typ rockabilly eller något? här är det ju vanligt men där borta?? någon som vet?
  • regnjacka(?) - lite svårt att veta vad jag ska ta med mig när jag inte vet vart jag ska, men okej regnjacka lär behövas
  • adidas fleece tröja
  • röda vinterjacka - beror ju på
träningskläder
  • springbyxor - 1 par långa & 1 par som går ner till knäna & 1 par shorts
  • sportbh
  • springskor
  • träningslinne - brukar ha något slappt vitt, men tror jag köper ett riktigt där borta
skor
  • converse
  • gladiatorsandaler - kommer nog ha på mig dom
  • fliflop
  • kängor - pippiskor
  • 1 par kilklackar
  • gummistövlar - haha någon som tagit med det?
övrigt
  • neccesär
  • smycken
  • fotoalbum - ska visa familjen
  • dagbok
  • bok - läser kite runner just nu, men måste lämna tillbaka den så ska ta med slumdog millionare och löpa kite runner i USA
  • adapter
  • kameraladdare, mobilladdare, kameraöverföringskabel, mp3,mp3 hörlurar och laddare
  • min USA nalle - fick den samtidigt som jag fick första räkningen till EF av mina föräldrar, det var så dom sa att jag fick åka så den ska definitivt med mig på my trip haha :)
  • plattång
  • 3 filmer - mina favoriter can't buy me love and dirty dancing. sen ska jag ta med sommaren med göran som jag måste visa min familj, med engelsk text såklart. haha roligaste svenska filmen ever typ
  • väskor - en brun liten axelväska, tygpåse, fransväska tror jag, sen beror det på vad jag ska ha för väska till handbagaget
  • presenter till värdfamiljen - funderar på osthyvel, smörknivar med något svenskt på och en kortlek med svenska bilder på korten. detta är såklart bara sådana där små saker som jag kan köpa utan att ha en familj

handbagaget
  • kamera
  • mobil - tsm med EF simkort tills jag fixar i USA med ny mobil och simkort (iphone)
  • anteckningsbok
  • solbrillor
  • vattenflaska
  • dator
  • vaccinationsintyg
  • kopia av betyg
  • DS2019 & pass
  • erika försäkringskort
  • student ID card
  • EF handböcker
  • plånbok med bla. ica-bankkort och nummer och sådant viktigt till det
  • flygbiljetter
  • information om värdfamiljen om jag hinner får någon haha, eller nej det är inte alls kul
  • engelska grammarbok - kan ju ha lite att göra på flyget hehe...
inköpslista

  • ljusa jeans
  • mjukisbyxor - kanske
  • newyork keps - kanske
  • datorfodral + sådant där skydd man sätter på datorskärmen på utsidan som finns med massa motiv
  • presenter till värdfamiljen
  • liten engelsk ordbok
  • svart skärp
  • mått-set
haha det lär ju bli sååååå mycket mer, och som sagt svårt att veta vad man ska ta med när jag inte vet vart jag ska. men detta var vad jag kan komma på nu :)

Kommentarer
Postat av: anna

hur mycket kostar det att vara utbytesstudent? :)

2011-07-13 @ 23:33:43
URL: http://anneah.blogg.se/
Postat av: Linda :)

Hoppas du kommer få det riktigt bra där borta Emelia! :) kramis♥

2011-07-15 @ 04:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0