the little things

så, ni sover just nu så hoppas ni sover gott. igårkväll skulle jag åka till Nathalie från Switzerland vid sju, men Abbie (min 19åriga syster) som var barnvakt hade mensvärk och mådde jätte illa så jag fick hoppa in. så efter jag bakat mina chocolate chip cookies så körde min värdmamma mig, det var runt 6. det var en 12 årig tjej, Mary och sedan en åttaårig kille Patrick/Patrik. vi beställde pizza, kolla på film, tv, spelade spel och gjorde massa roliga saker på min ipod och dansade just dance. vid halv nio igen så kom Abbie tillbaka och vi stannade där tills kvart över nio. så det var min första gång jag var barnvakt i de förenta staterna, eller överhuvud taget egentligen m man bortser från mina syskon. idag så vaknade jag upp, tog en dusch och ät frukost sen packade Abbie klart (hon åkte tillbaka till college) och vi åkte till Dubuque. först drog vi till walmart och jag fick med mig nödvändiga grejer för 60 dollar, oh herre jesus. sen vidare till Abbies dorm, vi bärde in all saker och sa hejdå. Dock är det bara 30 min hemmifrån så vi ser henne nästan varje helg. sen åkte vi till the mall och jag köpte några presenter till min syssling i stockholm som fyller arton, fick med mig en thon också, det var rea. sen till dicks och jag köpte mig jackan och ett par handskar från the north face. min värdmammas syster's man har nämligen köpt fripass på Sundown, skidstället 30 min bort, hur grymt är inte det?? att bara åka en dag kostar 60 dollar, och nu kan vi åka hur många dagar som helst gratis. så jag måste köpa ett par skidbyxor/termobyxor. blir nog north face det också, när man ända ska köpa det såkan man lika gärna slå på stort tycker jag. i alla fall så ska vi åka redan helgen som kommer, ska bli så jäkla kul. så det var mina två senaste dagar det, imorgon blir det skola igen. kill me.
så, ni sover just nu så hoppas ni sover gott. igårkväll skulle jag åka till Nathalie från Switzerland vid sju, men Abbie (min 19åriga syster) som var barnvakt hade mensvärk och mådde jätte illa så jag fick hoppa in. så efter jag bakat mina chocolate chip cookies så körde min värdmamma mig, det var runt 6. det var en 12 årig tjej, Mary och sedan en åttaårig kille Patrick/Patrik. vi beställde pizza, kolla på film, tv, spelade spel och gjorde massa roliga saker på min ipod och dansade just dance. vid halv nio igen så kom Abbie tillbaka och vi stannade där tills kvart över nio. så det var min första gång jag var barnvakt i de förenta staterna, eller överhuvud taget egentligen om man bortser från mina syskon. idag så vaknade jag upp, tog en dusch och ät frukost sen packade Abbie klart (hon åkte tillbaka till college) och vi åkte till Dubuque. först drog vi till walmart och jag fick med mig nödvändiga grejer för 60 dollar, oh herre jesus. sen vidare till Abbies dorm, vi bärde in all saker och sa hejdå. dock är det bara 30 min hemmifrån så vi ser henne nästan varje helg. sen åkte vi till the mall och jag köpte några presenter till min syssling i stockholm som fyller arton, fick med mig en thong också, det var rea. sen till dicks och jag köpte mig jackan och ett par handskar från the north face. min värdmammas syster's man har nämligen köpt fripass på Sundown, skidstället 30 min bort, hur grymt är inte det?? att bara åka en dag kostar 60 dollar, och nu kan vi åka hur många dagar som helst gratis. så jag måste köpa ett par skidbyxor/termobyxor. blir nog north face det också, när man ända ska köpa det såkan man lika gärna slå på stort tycker jag. i alla fall så ska vi åka redan helgen som kommer, ska bli så jäkla kul. så det var mina två senaste dagar det, imorgon blir det skola igen. kill me.
cashew nötter till skolan, hårband (mjuka diadem?), anteckningsblock och två pennor, munskölj, tandkräm (så jävla bra är den), puder, kritor (blir så uttråkad på mina håltimmar haha), tuggumi, carmex läppsyl, två brut bees läppsyl (dom bästa), essie nagellack och eyeliner (använder aldrig så ska börja nu haha). bara sånnadär småsaker som kostar så jävla mycket i längden, men det får man ta när man bor by your own i guess.
thong från Victoria's Secret. kostade mig endast 3 dollar fast orginalpriset är 11, känn på den ni svenneboare.
från vänster är det Lauren (vsyster 17 år), Linda (värdmamma) och Abbie (värdsyster 19 år)
patrick who I babysat
Mary who I babysat
ciaoooo

Kommentarer
Postat av: Linda

Fin du är Emelia! :)

2012-01-16 @ 03:29:06
URL: http://liindaantonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0