back to the weekdays

hejsan allihopa! nu är jag hemma från härliga Arizon, det var så himla underbart. Jag kom hem i söndags, runt elva tiden. Jag slocknade hos Anna så åkte vi in till skolan från henne på måndag morgon. Igår efter skolan så dro jag hem direkt och packade upp, tvättade och plocka iordning lite. vill ni att jag berättar om resan? here you go.
Fredag: vi kom till Phoenix runt tio och åkte till min vän's familjs hus som dom köpt där. Vi plocka iordning lite, jag träffade Annas bror Matt som bor där och även hans flickvän Keesha. Sen vid ett på natten så drog jag och Anna till Matts och keeshas hus och sov där.
Lördag: Vi vaknade upp vid åtta. Jag, Anna och Keesha tog en morgon promenad med deras hund Kendell. Vi promonerade till ett jätte gott Bagel bakeri och jag fick en riktigt god everything bagel med bacon, ägg och massa annat. är ingen bagel människa men det var väödigt gott. där mötte vi även matt och sen gick vi hem igen och la oss ute vid deras pool. Senare på eftermiddagen så åkte jag, Anna, Keesha och Annas mamma Sue till the Arizona Mills som är ett köpcenter för att kolla på klänning till prom. vi hittade ingen och åkte hem efter någon timma. Vi åkte senare allihopa till en resturang och jag och Anna delade på en jätte god macka med något gör gott kött som var dränkt i ost. Efter det så åkte vi tillbaka till Matts och Keeshas hus igen och jag och Anna sov där.
Fredag: vi kom till Phoenix runt tio och åkte till min vän's familjs hus som dom köpt där. Vi plocka iordning lite, jag träffade Annas bror Matt som bor där och även hans flickvän Keesha. Sen vid ett på natten så drog jag och Anna till Matts och keeshas hus och sov där.
Lördag: Vi vaknade upp vid åtta. Jag, Anna och Keesha tog en morgon promenad med deras hund Kendell. Vi promonerade till ett jätte gott Bagel bakeri och jag fick en riktigt god everything bagel med bacon, ägg och massa annat. är ingen bagel människa men det var väödigt gott. där mötte vi även matt och sen gick vi hem igen och la oss ute vid deras pool. Senare på eftermiddagen så åkte jag, Anna, Keesha och Annas mamma Sue till the Arizona Mills som är ett köpcenter för att kolla på klänning till prom. vi hittade ingen och åkte hem efter någon timma. Vi åkte senare allihopa till en resturang och jag och Anna delade på en jätte god macka med något gör gott kött som var dränkt i ost. Efter det så åkte vi tillbaka till Matts och Keeshas hus igen och jag och Anna sov där.
Söndag: Vi vaknade upp och jag och Anna låg ute och solade på morgonen, sen tog jag och Anna en löptur på 30 min och i var helt vilse så vi sprang runt där och vela tills vi hittade tillbaka. Sen så åkte vi till kyrkan och sen ett brödresturang och kag åt två jätte goda wraps med ägg, lök och massa saker i. Efter det så åkte vi till Phoenix hsvåraste och brantaste berg för att hika, det kallas för Camelback Hiking för att man får typ klättra för att kunna ta sig upp. Det tog oss två och en halv timma att gå upp och tillbaka ner. Det var riktigt läskigt ibland när det inte fanns något att greppa tag och och det var ju så högt upp och det finns ju liksom ingen som räddar en där utan det är ju som att gå till skogen eller vad som helst. men det gick super ädå och värmen stekte och svettet rann. sen åkte vi till en festival och jag och Anna och deep fryed oreos som var skit goda men vi mådde illa efter typ en och en halv. senare på kvällen så kom en anna familj som dom känner från Kalifornia och bodde hos oss resten av veckan. familjen är också från Dyersville och dom har en son i min grade så vi alla kände varandra. Vi åt middag och sedan spelade vi kort och lite sånt.
Detta är berget vi hikade på och vi var ända uppe på toppen!
här är vi på toppen!
Deep fryed oreos!
Måndag: Vi tog en promenad på morgonen och åt, sen drog vi till poolen vör att sola och bada hela dagen. Senare på eftermiddagen så hämtade Matt oss och vi drog hem till honom och sedan ut för att äta sushi. Jag provade sushi för andra gången och på resturangen Raw där vi åt så var min favorit Las vegas! det var nån sushi rulle som var gigantisk men smakade inte så mycket sushi haha. efter det så åkte vi hem till matt och keesha och hade en bonfire och pratade. alla tycker också att jag inte har någon accent alls och fick höra det varje dag, jätte kul att hära det!!
Tisdag: Vi tog en promenad på morgonen och sen åt vi lunch och drog vidare till en baseball game för att kolla på när Cubs seplade. Det var nog den varmaste dagen så det var svårt att sitta still så jag och Anna gick runt hela området hela tiden istället och drack lemonade och pratade! sen gjorde vi inte så mycket mer den dagen. Vi la oss ganska tidigt för på onsdagen skulle vi gå upp tidigt. vi gick också till en gammal native-american område där det var massa små affärer och så.
At the baseball game: Jag, Jackie, Anna and Jenni.
a native-american store
dessa skyltar såg jag lite överallt i Arizona
Onsdag: Vi alla satte oss i minibussen (vi var tio pers) och började att åka mot Grand Canyon som var fyra timmar bort. Vi sov, åt, och sov. Sen såg vi Grand Canyon, Åkte hem och kollade på när matt och keesha spelade softball med deras vänner och sen drog vi till en resturang som hade skit goda burgare, jag tog en chicken burger och den var super. Sen åkte vi hem igen och hade en bonfire.
vi stoppade på något ställe precis innan Grand Canyon.
här gör jag ett lite awkward hopp precis vid the Grand Canyon.
den här bilden är ju lite failad men det ska se ut som att vi klättrar upp från the grand canyon. haha va fult.
Torsdag: Vi låg ute hela dagen och solade, först vid poolen och sedan utanför huset. Vi alla brände oss lite och Joe var en kräfta hela veckan, det var helt sjukt vad röd han var. Jag och anna tog även en 4 miles cykeltur. Senare på kvällen åkte vi gokart (inte jag dock, har inte velat åka det sen jag "krockade" när jag åkte med min pappa haha tönt. efter det så åkte vi och åt på ett mexikanskt fishtacos och sedan gick vi till en yogurt glass bar och jag körde på först choklad glass, sen coconut glass, choklad glass och över det färska jordgubbar och kiwi. sen åkte vi hem till matt igen och vi hade en bonfire.
Anna som åkte gokart
Fredag: Vi låg ute och solade lite och sedan drog vi till Köpcentret för att shoppa, både jag och Anna hitta en promdress och jag fick även lite shopping gjord. Senare på kvällen så åkte vi till Ikea och jag gjorde köttbular, potatismos, brunsås och lingonsylt till hela gruppen på 10 pers. Dom tycket det var riktigt gott och jag har aldrig i hela mitt liv sett så många köttbullar samtidigt, men alla gick åt!
Lördag: det var st. patricks day och vi gjorde inget speciellt, det var ju vår sista dag i arizona så vi åkte till poolen och bada och sola, gick till kyrkan och sedan åkte vi till en jätte mysig resturang för att fira jenni som fyllde år på söndagen. Vi alla delade på tre skit goda pizzor och två ceasar ssallader som var gudomliga. Efter det så packade vi och hängde i huset och tog promenader.
Söndag: Vi städade och gjorde iordning oss och drog sedan mot flygplatsen. Där så var flyget inställt nån halvtimma pga att det regnade, enda dan det regnade också sen vi kom, och när vi var uppe i luften så såg vi en blixt åka seriöst 3 centimeter över vingen. det var sp jäkla läskigt och stormigt och åskigt, jag bad till gud att få komme hem överlevande. tänk vad hemskt det skulle va om man dör som utbytesstudent och inte ens får träffa sina föräldrar innan. tre knackar i träbordet. vi kom hem till annas hus vid halv tolv och klockan halv ett somnade jag.
nu blev detta världens längsta inlägg och jag har ingen aning om allt hände på dagarna jag skrivit nu. idag så har jag haft min första soccer practice och det gick super. vi har träning två timmar varje dag och måndagar, onsdagar och fredagar så springer vi först 2.5 miles och idag så hade vi bara uppvärming, passar, övningar, sprigning, spela och lite sånt. nu måste jag göra lite läxor och sedan sova. detta har tatt mig typ en timme så hoppas fan ni är nöjda, älskar er, puss. juste om ni vill se mer bilder från arizona så kommer det komma upp mer på min facebook, Emelia Samuelsson heter jag.

Kommentarer
Postat av: amanda

Det låter som en toppenvecka i Arizona!

Nu har du också med å,ä,ö märker jag..



Puss på dig min PIFF <3

2012-03-21 @ 15:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0