proud

fan vad jag är stolt. över mig själv alltså! igår satte jag mig ner och räknade ihop alla pengar jag har sparat till USA. och jag kom fram till 20080 svenska kronor. kan ni fatta? som jag kämpat. har dock inte fått min juni-lön från feelgood än heller men det är ju bara positivt, sen så ska jag ha avskedsfest med släkten, två stycken alltså, så då blir det ännu mer pengar.
målet har varit 22000 kr. och det kommer jag lätt komma upp till med pengar från släkten, hehe. jag har räknat med att jag ska vara där i 11 månader, det är så länge som går men kommer troligtvis vara 10 månader. då får jag alltså 2200 kr/månade. tror det blev typ 319 dollar/month eller något. jag är så jäkla stolt över att jag lyckades med detta, min päron lika så. jag kommer självklart få pengar av dom under året men detta är vad jag har av mina egna pengar. det var ju detta som tog mina föräldrar över gränsen till svaret "ja, du får åka". jag visade upp hur jag planerat att spara ihop pengar så att dom inte skulle behöva betala allt.
och hur jag fått dessa pengar är från 500 kr/månaden från mitt studebidrag i 12 månader nu. jobb hos pappa och feelgood varannan helg, övriga sparpengar som födelsedagspengar/julklappspengar osv. har med andra ord levt jävligt snålt, och det har varit tufft och jobbigt. men fyfan vad det är värt det. 20000 kr, 20000...

Kommentarer
Postat av: anna:D

grattis :D

2011-07-19 @ 22:51:44
URL: http://anneah.blogg.se/
Postat av: jessica

omg gud va duktig du är!!! Grattis finis!

2011-07-20 @ 12:58:12
URL: http://jjessicalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0