you only live once, remember that

Sitter här på skrivbordet med mina stora fönster runt om mig. Har en massa tankar som flyr runt i huvudet nu på kvällskvisten också, tror den har skapat mig en headache. Förut har jag alltid tänkt att liksom fan jag måste leva livet, och med livet menar jag "efter studenten". Men jag har haft fel om det, livet började när jag föddes och man ska ta vara på varenda liten minut av det, i alla fall jag. Istället för att sitta hemma och vänta på att man ska ta studenten och faktiskt kunna leva livet, börjar jag redan nu. Jag menar jag ska åka till the united states om cirkus 2 månader i tio månader om ni inte glömt det, det är ett riktigt stort steg in mot världen. Jag har väldigt måga drömmar i mitt liv, jag har både drömmar och mål. Och jag är väldigt glad för det, för att jag har ambitioner i mitt liv. Den största drömmen i mitt liv just nu, för tillfället, är att inte dö och ångra att jag inte besökte jst det stället, just det landet. Jag vill resa. Jag ska resa. Jag ska besöka varenda litet land jag tycker är värt att lägga ner tid och pengar på att besöka. Jag vill ha en världskarta och säga dom här 5 länderna har jag inte besökt, istället för dom här 5 länderna har jag besökt. Mina planer just nu är att när jag tagit studenten ska jag åka någonstans som Au Pair, just nu lutar det mot Australien men det kan ändras. Efter 1-2 år där, då jag förhoppningsvis tjänat ihop väldigt mycket pengar (får leva snålt i Australia) vill jag åka åka tillbaka till USA, jobba som journalist och bo i en smutsig lägenhet utanför i New York. Sedan ska jag åka till något drabbat land och jobba med välgörenhet, jag ska hjälpa fattiga barn och drabbade familjer. Efter några år vart jag nu varit, ska jag ha samlat ihop tillräckligt mycket pengar för att resa runt i Europa ett år. Ha en sliten resväska och en ryggsäck, sitta på någon fiskebåt och Grekland och tänka på vart jag ska härnäst. Så ta vara på livet, alla gör det på olika sätt och det är såhär jag vill göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0