ansökning om visum

fyfaaaan vad det här är huvudvärksbildande!!! Har suttit i 1.5 timme med bara visum ansökning på internet, och den är inte ens klar än. Jag har gjort det mesta, det är några kapitel kvar (är kanske 20 totalt) och innan jag gör dom sistsa måste jag gå till expert och ta ett visum-foto, jäääklar vad sköjj. haha vet inte ens om jag var ironisk där eller inte, för allt jag gör inför mitt år i USA tar mig bara längre och längre fram, så på något sätt är det roligt ändå.
saker jag måste göra just nu inför usa:
  • ringa vårdcentralen och boka tid för 1 polio spruta, 2 dtp sprutor, 1 mmr och sedan en tid för sista hepatit B, har ett datum men ej tid tror jag? Ska alltså boka tid för 5 sprutor, jag längtar!!!
  • gå till expert och ta foto och be att få det digitalt
  • fylla in dom sista ansökningshandlingarna på internet
  • fylla i visumpapperna
  • boka tid hos amerikanska ambassaden. måste få tid mellan 30maj-6juni eller 1 juli
  • fixa antingen visa-kort eller ica-bankkort då jag hört av andra utbytesstudenter att det funkar att ta ut pengar gratis i USA med det kortet
Och trust me, det finns säkert massa mer jag måste göra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0